Och sen händer det förunderliga

Väldigt, väldigt långt bort på ett barnhem finns det en liten flicka i rosa kjol. Om allting går som det ska, blir jag så småningom hennes mamma.

!!!!

😀

84 reaktioner på ”Och sen händer det förunderliga

  1. Har läst din blogg i snart ett år (har själv IVF försök m.m bakom mig men har sedan lucia en liten pojke). Hursomhelst så har jag följt dig länge och inlägget idag gjorde mig helt tårögd! Så underbart! Önskar dig all lycka på den resa som nu börjar för dig och din man! Grattis, fäller glädjetårar för er!! Kram!!

  2. Hurra ! Hoppas Hoppas ! Tårarna ligger så nära under ögonlocken och armarna knottras, man känner så i varenda liten nerv i korppen, detta underbara.
    En stor fantastisk kram
    //Jennie

  3. I knew it!! När inga inlägg kom var jag plötsligt inatt klarvaken med tanken om att du fått barn… (kattmatning pågår forfarande mitt i natten) FANTASTISKT!

  4. Jag har läst din blogg så länge och känt med dig. Vi har gjort en liknande resa. De senaste veckorna har jag gått in på bloggen och hoppats få läsa det jag äntligen fick läsa idag!!:)) Grattis!

  5. Helt fantastiskt och äntligen! Stort grattis!! Är så otroligt glad å era vägnar. Vi håller alla tummar, tassar och tår här för att allt ska gå vägen. Hör gärna av dig om ni har frågor kring resan. Kram Kim.

  6. Åh jag ryser och nästan skakar! Jag är så oerhört glad för din skull! Att det äntligen skulle bli er tur!!!
    Hoppas allt går som det ska nu! MÅNGA KRAMAR =) =) =)

  7. Åhh Hedda vilka underbara nyheter.. Allt kommer gå så bra, det är eran tur nu efter allt som du har gått igenom:) mängder av kramar från en mormor med en liten från Colombia

  8. Vad glad jag blir att läsa detta! Äntligen! Stort, stort grattis och hårda tummar för att allt går smidigt nu.

  9. Stort grattis! Jag har inte följt dig så länge, men tillräckligt för att beröras och glädjas mycket med dig. Du skriver väldigt vackert och ärligt. Väntar med spänning på fortsättningen 🙂

  10. Åhåhhhhh, SuperGrattis till dig och din man till ER lilla TJEJ!!! Tänk, hon är ER!!!!!!
    Blir sååååå glad för er skull!!!!!

    Stort Lycka Till!!!!

  11. Pingback: Nära | Cecilia summerar
  12. Tack så jättemycket allihop! Jag blir helt överväldigad av er!
    Är just nu helt mentalt utmattad av situationen, här det det mycket annat också, känns som nåt slags ketchupeffekt.
    🙂

  13. Åh! Lycka! Jag ska sluta be. Det kommer sluta med att jag blir religiös. Det funkar ju… Skämt åsido, fantastiska nyheter. Helt fantastiska! Jag blir lite tårögd, faktiskt. För nån jag inte träffat. Det… känns wierd. Men bra. Jag gråter gärna en skvätt för dig. Kram!

  14. Jaha – de korta meningarna och så gråter jag!!!
    GRATTIS!!!

    Vill höra mer så klart!
    Hur gammal är hon, vet ni något om när ni får hämta henne, vem ringde de till, hur reagerade du/ni?

    Återigen – grattis!!!!

  15. Helt tagen av denna respons, tack allihop! 🙂
    Jag kommer förmodligen att vara väldigt restriktiv med detaljer för ett tag framöver. Måste få rätsida på alla känslor och hitta ett förhållningssätt som funkar gentemot omvärlden. Det är fortfarande mycket kvar innan detta är i hamn…
    😉

    • Såklart 🙂 Men förhoppningsvis blir det en i alla fall delvis parallell föräldraledighet den här gången 🙂 Om allt går rätt i den här delen av skogen förstås

  16. Jag började följa din blogg för ett tag sen och kan inte slutat att titta in 🙂 Dina inlägg berör och inget lika mycket som ditt sista. Vilken lycka! 🙂 Jag önskar er all lycka till på vägen till ert så efterlängtade barn!Skickar en drös med STORA GRATTISKRAMAR! 🙂

  17. Åh vad härligt, stort grattis! Adoption är aldrig en lätt process, men det är så värt besväret när hon väl är hos er! Jag håller tummarna för att allting ska gå riktigt, riktigt bra!

  18. Har nu läst ditt inlägg säkert 20 gånger och blir lika glad varje gång. Sitter och drömmer om att det där faktiskt kommer hända oss en gång. Förhoppningsvis snart. Förstår att du inte vill skriva öppet om allt omkring det, det är ju faktiskt er lilla familj som bildas. Privat och fullt av känslor. Håller tummarna för att det nu ska gå smidigt och snabbt tills ni får varandra.

  19. Så otroligt roligt att läsa, ett stort grattis till er! Jag håller mina tummar för er skull och hoppas att allt går vägen och att flickan med den rosa kjolen snart får komma hem till sin mamma och pappa.

    A-K (med två barn, adopterade från Sydkorea)

  20. ÅH grattis! Klickade bara in på en slumpmässig blogg, och vilket glädjebesked jag möttes av! Grattis än en gång! 🙂

  21. Jag förstår att du är försiktig med detaljer!
    Men jag hoppas att detta att det är mycket kvar innan det är i hamn ”bara” är den ”vanliga” oron/osäkerheten innan man verkligen är där hemma med barnet – inte att det är några andra krångliga omständigheter.
    grattis igen!!!

  22. Oh my god, jag har missat denna härliga nyhet, och er viktigaste dag hittills, med ett helt dygn. Så mycket grattis jag kan ropa härifrån Västernorrland ned till dig!! Och passar också på att skicka varmaste kramen! GRATTIS!!!!!!!

  23. Grattis!!! Underbara nyheter!

    Har följt din blogg i det tysta, och har blivit fängslad av din resa och ditt sätt att skriva. Många många lycka till med er fortsätta resa…

    Mvh Anna

  24. Pingback: Bloggar: Bara så att ni inte missar « Medan du finns
  25. Underbart!!!
    Har inte tittat in här på ett längre tag och så möts jag av dessa fantastiska nyheter!!
    Jag väntar åxå…blir snart galen, men plötsligt så händer det ju!
    Lycka till på er livs största resa!!!

    Kram Anna langtanefterlivet.wordpress.com

Lämna en kommentar